Slovenski mediji lani ustvarjali dobiček, največ je zaslužil Pro Plus

Mediji v Sloveniji so lani po več zaporednih letih izgube poslovali pozitivno – imeli so štiri milijone evrov skupnega čistega dobička, potem ko so predlani beležili 13 milijonov evrov izgube. Prihodke od prodaje so zvišali za pet odstotkov na 447 milijonov evrov, je na podlagi podatkov Ajpesa danes objavil Marketing magazin.

Podatki kažejo, da je gospodarsko prebujanje v zadnjih letih spodbudno vplivalo tudi na medije, ugotavljajo v uredništvu revije Marketing magazin, kjer so pri analizi uporabili podatke Agencije RS za javnopravne evidence in storitve (Ajpes) za 103 medije v državi.

Najvišjo rast prihodkov je tretje leto zapored beležil Salomon, ki je ustvaril 54 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje oz. 10 milijonov več kot predlani. Salomon med drugim izdaja Salomonov oglasnik, športni dnevnik Ekipa SN, radie Aktual, Salomon in Veseljak ter tednik Reporter.

Družba Pro Plus, ki med drugim izdaja televizijska programa Pop TV in Kanal A, je prihodke povišala za osem milijonov evrov na 60,5 milijona evrov, časnik Večer za dva milijona na 10,5 milijona evrov. Televiziji Planet TV in TV3 sta prihodke povišali za po poldrugi milijon evrov.

Trend padanja prihodkov je še vedno najbolj opazen pri založnikih tiskanih medijev, pri čemer je najvišji padec prometa v lanskem letu občutil založnik revij Videotop, katerega prihodki so padli za 4,5 milijona evrov. Pri Mladinski knjigi Založbi, Dnevniku in Delu je bil promet nižji za po okoli 700.000 evrov, televizija Pink TV, spletni portal Siol.net in največja slovenska radijska mreža Infonet (Radio1) so imeli za okoli pol milijona evrov nižje prihodke.

Najvišji dobiček je ustvarila družba Pro Plus, ki je po petmilijonski izgubi iz leta 2016 lani zabeležila pet milijonov evrov dobička. Sledila sta ponudnik zunanjega oglaševanja Europlakat z 1,6 milijona evrov dobička in časopisna hiša Delo z 1,3 milijona evrov dobička.

Med medije z negativnimi številkami so se v lanskem letu zapisale predvsem televizije, med njimi v največji meri Planet TV, ki mu je sicer v letu dni uspelo zmanjšati izgubo s 13 milijonov na okoli šest milijonov evrov. Čarli TV je imel milijon evrov izgube, spletni portal Siol.net pa 768.000 evrov. Podobne negativne številke beležijo tudi pri televiziji MTV Adria, v rdečih številkah pa so se znašli tudi Šport TV, TV3 in NovaTV24, ugotavljajo pri Marketing magazinu.

Povezane teme

gospodarstvo, mediji, Slovenija, statistika
Aktualno

Džamija v Ljubljani dobila uporabno dovoljenje

Džamija oziroma Islamski verski in kulturni center na Parmovi ulici v Ljubljani je danes prejela uporabno dovoljenje, je za 24ur.com potrdil generalni tajnik Islamske skupnosti v RS Nevzet Porić. Trenutno so še v fazi nabave opreme, molitve v džamiji pa bodo najverjetneje začeli izvajati po novem letu.

Aktualno

Vlada potrdila predlog rekordnega proračuna

Proračunski uporabniki so očitno našli za skupaj 100 milijonov evrov prihrankov, kot jim je prejšnji teden naložil finančni minister. Vlada je namreč na današnji seji potrdila predloga državnih proračunov za prihodnji dve leti. Z njima se odhodki zvišujejo, hkrati pa zasleduje fiskalno pravilo, je sporočila prek Twitterja.

Rubrika VIP

VIP

Serijo Gospodar prstanov bodo snemali na Novi Zelandiji

Ameriški spletni velikan Amazon bo po napovedih v prihodnjih mesecih začel snemati visokoproračunsko serijo Gospodar prstanov po fantazijskem romanu angleškega pisatelja J.R.R. Tolkiena. Snemal jo bo na Novi Zelandiji, kjer so po tej knjigi nastali tudi filmi režiserja Petra Jacksona, poroča francoska tiskovna agencija AFP.