Wikipedia kot vir prepovedala “nezanesljiv” Daily Mail

Uredniki spletne enciklopedije Wikipedia so izglasovali prepoved uporabe člankov britanskega časnika Daily Mail kot vir za svoje članke, saj so ga označili za “nezanesljivega”, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Uredniki angleške različice spletne enciklopedije so navedli, da je časnik znan po “slabem preverjanju dejstev, senzacionalizmu in izmišljotinah”, so zapisali v izjavi, ki so jo objavili na svoji spletni strani.

Njihova odločitev pomeni, da se uporaba časnika kot vir navajanja za članke na Wikipedii načeloma prepove.

Neprofitna organizacija, ki vodi spletno stran Wikipedia, fundacija Wikimedia, je sprejela njihovo glasovanje, vendar so dodali, da je to odločitev neplačanih urednikov. Wikipedia namreč deluje na osnovi prostovoljnih urednikov in piscev.

Od sedaj Daily Mail ne bo več veljal za zanesljiv vir na angleški različici strani in prostovoljne urednike bodo spodbujali, da zamenjajo že obstoječa navajanje britanskega časnika z drugim virom, ki ga je skupnost označila za bolj zanesljivega.

Med smernicami urednikov je sicer ameriški tabloid The National Enquirer naveden kot edin spletni časnik, ki se ga “ne sme nikoli uporabiti”.

Vsebino na največji spletni enciklopediji pišejo in urejajo prostovoljci z vsega sveta. Članki morajo temeljiti na zanesljivih virih, ki so znani po preverjanju dejstev in natančnosti.

V smernicah med drugim še priporočajo, da je treba biti previden pri navajanju medijev v državni lasti, med njimi so kitajska tiskovna agencija Xinhua, severnokorejska tiskovna agencija KCNA in iranska televizijska mreža Press TV. Sicer ne prepovedujejo njihovega navajanja, vendar v smernicah piše, da so to lahko propagandne organizacije.

Polemika o verodostojnosti Daily Maila se je na Wikipediji sicer začela že januarja 2015. Nekateri nasprotniki prepovedi so izrazili mnenje, da ni prava rešitev izpostavitev enega vira, medtem ko se druge nekvalitetne vire še vedno dopušča.

Daily Mail je drugi najbolj prodajani britanski časopis in so ga že večkrat obtožili rasizma, senzacionalizma in napačnega poročanja. Njihova spletna različica MailOnline je eden največjih spletnih časnikov v angleščini in ima mesečno skoraj 25 milijonov različnih obiskovalcev.

Povezane teme

Daily Mail, internet, mediji, Wikipedia, zanimivosti
Aktualno

Planet TV dobiva madžarskega lastnika?

Telekom Slovenije je po informacijah urednika portala Požareport Bojana Požarja prodal Planet TV madžarski televizijski hiši TV2. Cena naj bi znašala pet milijonov evrov, je Požar danes zapisal na Twitterju. V Telekomu Slovenije informacije za zdaj niso niti potrdili niti zanikali, vse informacije bodo, tako kot doslej, objavljene na Seonetu.

Mnenja

Najbolj smrtonosen datum v 2020: Na ta dan je lani umrlo največ Slovencev!

V Sloveniji je v lanskem letu umrlo 20.588 prebivalcev ali 0,5 odstotka več kot v letu 2018. Moški so bili stari povprečno 73,9 leta, ženske 82,1 leta. Deček, rojen v tem letu, lahko pričakuje, da bo dočakal 78,5 leta, deklica pa 84,2 leta. Dan, v katerem je umrlo največ prebivalcev, pa je bil 23. januar. Takrat je umrlo 86 oseb.

Aktualno

Borut Pahor: ”Z Janšo se elementarno spoštujeva”

Predsednik republike Borut Pahor je v pogovoru za Nedelo izrazil skrb, da se bodo s poglabljanjem gospodarske in socialne krize poglabljale tudi stiske ljudi. Želi si obnovitve zaupanja med vlado in opozicijo. O odnosu s premierjem Janezom Janšo pa je dejal, da tekmujeta in sodelujeta že 30 let, a da je med njima “elementarno spoštovanje”.

Rubrika Aktualno